Una visión poliédrica de los registros fílmicos del aperturismo
Abstract
El presente libro esboza una cartografía del cine de no ficción durante el período de la denominada ‘Transición’ en España. Como bien indica el subtítulo, el utilizar el concepto de “palabra” lleva al lector a establecer una variable entre lo que vemos (imágenes cinematográficas) y lo que nos cuentan tanto los interlocutores que intervienen en el propio relato fílmico como la mirada de la dirección que muestra una posición que ocupa la cámara que registra las escenas, es decir, un cierto grado de focalización sobre lo que acontece. Pero también lo que dicen las miradas, expresiones que denotan un discurso, más allá de lo que pudiera implicar el esbozo de un previsible guión, que ya conoce un director de antemano en el modelo del cine ficcional.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who submit to this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and ensure the magazine's right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution-NoComercial 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine, with no commercial purpose.
Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the magazine (for example, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
It allows and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as a citation more early and most of the published work (See The Effect of Open Access).