Innovar en diseño, nuevas tendencias en el marco de la Publicidad y el Periodismo
Keywords:
Manuel Montes, Ricardo Vizcaíno-Laorga, mensajes visuales, diseño, publicidad, periodismoAbstract
Reseña del libro 'Diseño gráfico publicitario: principios fundamentales para el análisis y elaboración de mensajes visuales', publicado por los profesores Manuel Montes Vozmediano y Ricardo Vizcaníno-Laorga, y editado por Ommpress.Metrics
References
González Díez, L. y Pérez Cuadrado, P. (2001): Príncipios básicos sobre Diseño Periodístico. Madrid: Editorial Universitas.
Pérez Cuadrado, P. (2015): ‘Prólogo’, en Montes, M. y Vizcaíno-Laorga, R.: Diseño gráfico publicitario: principios fundamentales para el análisis y elaboración de mensajes visuales, pp. 8-11. Madrid: Ommpress.
Suárez Carballo, F. y Martín San Román, J. R. (2015): ‘Percepciones sobre el aprendizaje del Diseño Gráfico en los estudios universitarios de Periodismo en España: contenidos, utilidad y nivel de capacitación’ en Estudios sobre el Mensaje Periodístico, vol. 21 (2), pp. 1.255-1.273.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who submit to this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and ensure the magazine's right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution-NoComercial 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine, with no commercial purpose.
Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the magazine (for example, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
It allows and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as a citation more early and most of the published work (See The Effect of Open Access).