Discursive representation and language of Spanish youtubers: Case Study of the more popular gamers

Authors

  • Sandra Rego Rey Universidad de Santiago de Compostela
  • Luis M Romero-Rodríguez Universidad de Huelva Red Interuniversitaria Euroamericana de Investigación sobre Competencias Mediáticas para la Ciudadanía (Alfamed) http://orcid.org/0000-0003-3924-1517

Keywords:

communication, language, youtubers, vloggers, gamers.

Abstract

Youtubers have become mass idols and influencers of millions of people who follow their channels every day. This exploratory research analyzes speech, depending on the typology of language used by The RubiusOMG, The WIllyRex and Vegetta77- three Spanish Youtubers with the highest number of subscribers. It has made a content analysis of interpretive base concerning a selection of the first and last videos about the three vloggers’ channels most popular, it specifies which kind of language is often used and the discursive opposing changes of tone. The results are obtained by the repetition of violent, offensive language, discriminatory words which vloggers use and it qualifies in trees networks and word clouds organized across the labelling of the video games called PEGI. One of the highlighted results is that these three young content creators use violent vocabulary frequently while they play videogames.

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Author Biographies

Sandra Rego Rey, Universidad de Santiago de Compostela

Máster en Gestión Estratégica e Innovación en Comunicación. Licenciada en Periodismo.

Luis M Romero-Rodríguez, Universidad de Huelva Red Interuniversitaria Euroamericana de Investigación sobre Competencias Mediáticas para la Ciudadanía (Alfamed)

Doctor en Comunicación. Máster en Comunicación Social. Licenciado en Comunicación Social y en Derecho. Vicepresidente de la Red Interuniversitaria Euroamericana de Investigación sobre Competencias Mediáticas para la Ciudadanía (Alfamed)

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Published

2016-10-28

How to Cite

Rego Rey, S., & Romero-Rodríguez, L. M. (2016). Discursive representation and language of Spanish youtubers: Case Study of the more popular gamers. index.Comunicación, 6(1), 197–224. Retrieved from https://indexcomunicacion.es/index.php/indexcomunicacion/article/view/271