Social networks as communication channels of Spanish fashion brands: Zara, Mango and El Corte Inglés

Authors

  • Marián Alonso González Universidad de Sevilla

Keywords:

Publicidad, Comunicación, Internet, Redes Sociales, Marketing

Abstract

Digital society has brought deep changes affecting communication as a field. Thanks to social networks any person can turn into a content generator and, in this context, companies have no other choice but to participate, in one way or another, selecting, sharing and managing information not generated by themselves. This study intends to analyze how platforms 2.0 transform into communication channels for Spanish fashion brands; in order to do so we propose the assessment of digital communication conducted by the three major Spanish corporations in the sector economically speaking. Beginning with interactions and messages´ appraisal, we offer an in-depth analysis on the use of social media in generating a positive discourse that can attract today´s active and participatory user, and on the efforts for creating communities as feedback spaces in a clear attempt to find innovative ideas and to achieve a strategic positioning within the market.

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Author Biography

Marián Alonso González, Universidad de Sevilla

Marián Alonso González es Doctora en Comunicación por la Universidad de Sevilla (2008) con una Tesis Doctoral que versa sobre el cambio tecnológico de ABC de Sevilla. Técnico de Comunicación en la Dirección de ADIF, compagina su actividad investigadora dentro del Grupo de Análisis y Técnica de la Información con su labor docente como profesora asociada de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Sevilla (España) impartiendo clases de Redacción Periodística Audiovisual.

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Published

2015-05-02

How to Cite

Alonso González, M. (2015). Social networks as communication channels of Spanish fashion brands: Zara, Mango and El Corte Inglés. index.Comunicación, 5(1), 77–105. Retrieved from https://indexcomunicacion.es/indexcomunicacion/index.php/indexcomunicacion/article/view/177

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