The Presence of Scientific Journals of Social Science in the Social Media: from the Web 1.0 to 2.0.

Authors

  • Martín Oller Alonso Universidad de Murcia
  • Jesús Segarra-Saavedra Universidad de Alicante
  • Alberto Plaza Nogueira universidad de alicante

Keywords:

Comunicación, revistas científicas, ciencias sociales, Internet, social media.

Abstract

This article originated during the participation in the organizing committee of the First Latin American Meeting of Editors of Scientific Journals of Social Sciences. Thanks to the invitation to participate in the organization we could get to know the portals of digital magazines Social Sciences, including IN-RECS, which finally concluded in this study. We consider fundamentally the link between social networks, scientific publications and Web 2.0. as scientific journals primarily exist to serve the research community to enhance the social and economic impact of research results and to contribute to the growth of knowledge and the emergence of scientific networks. Considering the results we have found that even today Social Science journals do not take advantage of these tools that the web provides. They require greater integration on the Internet in order to reach all social and academic areas. Moreover, we found it very interesting to see that the magazines that have Twitter and Facebook are mostly source journals.

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Author Biography

Jesús Segarra-Saavedra, Universidad de Alicante

Premio extraordinario de Doctorado (2019), Doctor en Comunicación Audiovisual y Publicidad (2016) y Licenciado en Publicidad y Relaciones Públicas (2005) por la Universidad de Alicante (UA). Desde 2018, docente y profesor del área de Comunicación y Psicología Social en la UA (Grado en Publicidad y Relaciones Públicas y Máster oficial en Comunicación e Industrias Creativas -COMINCREA-). Ha sido docente y profesor en UNIR (2016-2020), UMH (2018), UCJC (2019-2020) y UEMC (2019-2020) y profesor visitante extranjero en la UTADEO (Colombia, 2019). Investigador postdoctoral en los grupos “Comunicación y públicos específicos” (COMPUBES) de la UA, “Comunicación y Sociedad Digital” (COYSODI) de UNIR, “Gestión de la Comunicación Estratégica” (GCE) de la UTPL (Ecuador), en el Observatorio de Ficción Española y Nuevas Tecnologías (OFENT) y en el Observatorio Iberoamericano de la Ficción Televisiva (OBITEL) de la UAB. Editor técnico adjunto de Revista Mediterránea de Comunicación coeditada por la UA y Unizar, editor adjunto de Revista Health and Addictions (INID de la UMH) y socio de AE-IC, PLATCOM, SLCS, RELAIP y RIdHC.

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Published

2012-05-06

How to Cite

Oller Alonso, M., Segarra-Saavedra, J., & Plaza Nogueira, A. (2012). The Presence of Scientific Journals of Social Science in the Social Media: from the Web 1.0 to 2.0. index.Comunicación, 2(1), 49–68. Retrieved from https://indexcomunicacion.es/index.php/indexcomunicacion/article/view/27

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